Perustajajäsen Matti Hokkanen in memoriam

10.7.2020

Tamperelaisessa uinnissa vaikuttanut valmentaja, uimari sekä S.C. Pingviinien perustajajäsen Matti Hokkanen menehtyi pitkään sairauteen 5. kesäkuuta 2020, vain kuukausi ennen 75-vuotispäiväänsä.

Tampereen Uimaseuran menestyksen ensimmäinen aikakausi oli pitkälti Hokkasen osaamisen ansiota. TaUS voitti ensimmäisen Kalevan maljansa vuonna 1975 ja hallitsi Suomen uintia koko 1970-luvun lopun.

Matti nimitettin maajoukkuevalmentajaksi vuonna 1973, ja hän oli maamme kärkiuimareiden valmennuksessa mukana aina 1980-luvun lopulle asti.

Masters-toiminta oli Matille tärkeää ja hän oli mukana perustamassa S.C.Pingviinien mastersseuraa vuonna1988.

Lue Matin ystävän Ari Arkian kirjoittama Aamulehdessä ja Uitan sivuilla julkaistu muistokirjoitus tästä linkistä.