S.C. Pingviinit Suomen neljänneksi paras Masters-seura

3.11.2014

Masters-uimareiden avoimissa kansainvälisissä 50-metrin altaalla uiduissa Suomen mestaruuskisoissa Jyväskylässä nähtiin jälleen huipputuloksia. Ari-Pekka Liukkonen siivitti kahdella maailmanennätyksellään suurseura Cetus-Espoon seurakisan voittoon. Hyvänä kakkosena mitalitilastossa oli toinen, kotihallissaan kisannut suurseura Swimming Jyväskylä. Kolmanneksi ylsi kansainvälistä väriä kisaan tuonut U-Club Tallinn Virosta ja neljänneksi mitalitaulukossa ehti valtakunnallisesti masters uimareita mukaansa keräävä Speedo Masters Finland. Tässä seurassa Tampereella toimivan masters uintiseura Pingviinien 15-henkinen joukkue osoitti voimansa sijoittumalla kaikkiaan 65 seuran joukossa upeasti viidenneksi.

Erityisen hienoksi Pingviinien ryhmän saavutuksen tekee viestijoukkueiden hieno menestys, josta osoituksena on kuvan naisjoukkueen (Lea Varvio, Sanna Aaltonen, Katri Jalava, Annu Hammar) kultamitali 4 x 50 m sekauintiviestissä, jossa pienen seuran voima näkyi tiukassa kisassa. Viestejä uitiin nais- ja miesjoukkueiden lisäksi myös sekajoukkueilla. Koko Pingviinien viestimitalisaalis oli kolme kultaa, kolme hopeaa ja neljä pronssia. Henkilökohtaisia mitaleja kertyi edellisten lisäksi jälleen varsin huikea määrä. Tampereen seurat TaTU ja Koovee sekä Kangasalan Kuohu täydensivät tämän seudun menestystä omilla yksilösuorituksillaan.  Ilolla on mainittava AP Liukkosen  maailmanennätyksen lisäksi lukuisa joukko henkilökohtaisia tulosparannuksia ja iäkkäämmillä tavoitteena oleva saavutetun tason säilyminen.

Uintiin kuntoilumielessä tarvitaan kunnolliset allasolosuhteet ympäri vuoden ja olemme ilolla vastaanottaneet tiedon maauimalan tulosta Kalevaan!  Tästä on hyvä jatkaa kohti uusia haasteita niin kilpaillen kuin kuntoillenkin!

Anne-Marja Hammar