Seuraennätykset ja palkitseminen

Seuraennätykset

S.C. Pingviinien masters-seuraennätyksiksi hyväksytään seuran riveissä masters-sarjoissa uidut tulokset ikäsarjoittain. Käytäntö ja lajivalikoima on sama kuin Uimaliitolla MSE-tulosten kanssa (https://www.uimaliitto.fi/uinti/ennatykset/).

Ennätykset on koottu Livetiming-palvelussa julkaistujen Mastersmestaruuskisojen ja Viriilien Vinstojen tulosten pohjalta (käytännössä vuodesta 2009-2010 alkaen). Vanhempia tuloksia ja muiden kuin edellä mainittujen kilpailujen tuloksia on voitu toistaiseksi huomioida vain rajallisesti, käytännössä vain jos seuraennätys löytyy MSE-ennätyksistä.

Seuraennätyksissä huomioidaan jatkossakin suoraan Mastersmestaruuskilpailut ja Viriilit vinstat, muista uimarin tulee itse ilmoittaa seuralle. Ennätyksiä täydennetään ja korjataan uusien tietojen pohjalta, joten voit halutessasi toimittaa lisätietoja ja pyytää korjausta ennätyksiin.

Vuoden pingviinit

Pingviini-pokaali tai tuttavallisemmin Hessun malja jaetaan vaihtelevan kriteeristön perusteella. Myöntämisperusteina ovat vuodesta riippuen esim. tapahtumiin osallistuminen ja seura-aktiivisuus sekä kilpailumenestys.

Palkitut

2023 Kaisa Männistö

2022 Mikko Viitala

2021 Tommi Halima

2020 Anna Korhonen

2019 Pasi Rönkkö

2018 Tiina Nummi

2017 Topi Honkonen

2016 Janne Moilanen

Erikoispalkinnot

2023 Tikkurilan pitkän radan Mastersmestaruuskilpailujen naisjoukkue Elif Aksu, Anne-Marja Hammar, Kaisa Männistö, Leena Rasinaho, Emilia Soinilehto ja Reetta von Hertzen: Sykähdyttävin suoritus.

2023 Teemu Malmelin, minuutin alitus 100 m vapaauinnissa.

2022 Hanna Mäkinen ja Daniel Laurila, tsempparipalkinnot kilpailuesityksistä Tikkurilan pitkän radan mastersmestaruuskilpailuissa.

Jäsenäänestyksessä Pingviinit ovat äänestäneet keskuudestaan suosikkinsa vuoden pingviiniksi. Äänestys suoritetaan osallistujien kesken kauden päättäjäisissä, syyskokouksessa tai pikkujouluissa. Äänille annetut perustelut luetaan ääneen ja voittaja palkitaan kultapainatuksin varustetulla erikoispaidalla.

Palkitut

2017 Pasi Rönkkö
2016 Mika Pöyhölä

Kunniajäsenet

Yhdistyksen kokouksen päätöksellä seuran kunniajäseneksi voidaan kutsua jäsen, joka on erittäin huomattavasti edistänyt seuran toimintaa tai kunniapuheenjohtajaksi jäsen, joka on toiminut erittäin ansiokkaasti seuran puheenjohtajana. Kunniajäsenyys on elinikäinen.

Teija Vihervaara, kunniapuheenjohtaja

Kornelia Ender, kunniajäsen

Toivo Honkonen, kunniajäsen

Rafik Neuman, kunniajäsen